-
Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Simpliart.pl
Spis treści:
- § 1. Definicje
- § 2. Postanowienia wstępne
- § 3. Kontakt ze Sprzedawcą
- § 4. Wymagania techniczne
- § 5. Zakupy w Sklepie
- § 6. Zakładanie Konta w Sklepie
- § 7. Płatności
- § 8. Realizacja zamówienia
- § 9. Odstąpienie od umowy
- § 10. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- § 11. Reklamacje
- § 12. Prawa własności intelektualnej
- § 13. Dane osobowe i pliki cookies
- § 14. Postanowienia końcowe
§ 1. Definicje
- Sklep - sklep internetowy Simpliart prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.simpliart.pl.
- Sprzedawca – Simpliart Aleksander Domagalski, ul. Sucha 3/1, 30-601 Kraków - działalność nierejestrowana.
- Klient - każdy podmiot dokonujący zakupu lub zmierzający do dokonania zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
- Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, Kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
- Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
- Konto – uregulowana odrębnym regulaminem usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach Konsumenta, dzięki której Kupujący może nieodpłatnie skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.
- Towar – produkt oferowany przez Sklep internetowy, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
- Treści cyfrowe - dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
§ 2. Postanowienia wstępne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu internetowego Simpliart, który działa pod adresem internetowym https://www.simpliart.pl.
- Właścicielem Sklepu, dalej Sprzedawcą, jest Aleksander Domagalski, ul. Sucha 3/1, 30-601 Kraków - działalność nierejestrowana.
§ 3. Kontakt ze Sprzedawcą
- Adres pocztowy: ul. Sucha 3/1, 30-601 Kraków
- Adres poczty e-mail: simpliart@o2.pl
- Telefon: 537989983
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu i numeru telefonu podanego w niniejszym paragrafie Regulaminu (godziny podane do kontaktu telefonicznego z Klientem w zakładce Kontakt).
§ 4. Wymagania techniczne
-
W celu korzystania ze Sklepu i dokonywania zakupu potrzebne są: komputer lub inne urządzenie z dostępem do Internetu, standardowy system operacyjny, przeglądarka internetowa, posiadanie aktywnego adresu e-mail.
§ 5. Zakupy w Sklepie
- Ceny towaru w Sklepie są w walucie PLN (polski złoty) i są całkowitymi cenami za produkt.
- Ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
- Na całkowitą cenę zamówienia w Sklepie składają się: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie. Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, zakładając Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy ewentualnym zamówieniu.
§ 6. Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Rejestracja w Sklepie wymaga podania swojego adresu e-mail oraz hasła. Po zarejestrowaniu można dokonywać zakupów a na podany adres e-mail będą wysyłane potwierdzenia oraz zmiany statusów zamówień.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7. Płatności
- Dostępne metody płatności w Sklepie są następujące:
-
za pośrednictwem platformy płatniczej Autopay (Płatności Sky-Pay), której podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
- płatność przelewem zwykłym lub internetowym na konto bankowe Sprzedawcy.
-
- Jeśli Kupujący wybrał płatność przelewem bankowym, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od złożenia zamówienia. W przypadku braku zapłaty w tym terminie, Umowę uważa się za niezawartą.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§ 8. Realizacja zamówienia
- Realizacja zamówienia polega na kompletacji zamówionych produktów, zapakowaniu ich w celu dostawy do Kupującego, nadania przesyłki do Kupującego zgodnie z wybraną przez niego formą dostawy.
- Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do Kupującego t.j. przekazania przesyłki przewoźnikowi.
- Czas realizacji zamówienia jest podany przy każdym produkcie. Zamówione produkty powinny zostać wydane Konsumentowi w terminie do 30 dni, chyba że w opisie produktu został oznaczony dłuższy termin. Wtedy Kupujący składając zamówienie, wyraża zgodę na dłuższy termin realizacji zamówienia.
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 10 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
-
zawarcia umowy o dostarczenie Treści cyfrowych;
- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
-
- Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 3 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy - W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu - w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
§ 10. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
-
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku umów w których przedmiotem świadczenia są:
-
wtowary nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta uprzywilejowanego lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- towary ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia;
- towary dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
- nagrania dźwiękowe, wizualne lub programy komputerowe dostarczane na nośniku fizycznym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami (innymi rzeczami);
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- towary, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, za które Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnione zostaną łącznie następujące warunki:
-
-
Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego uprzywilejowanego;
-
Kupujący uprzywilejowany został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
-
Sprzedawca przekazał Kupującemu uprzywilejowanemu zgodne z prawem potwierdzenie zawarcia umowy na odległość, obejmujące informację o ww. zgodzie, na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po zawarciu umowy, najpóźniej przed rozpoczęciem świadczenia.
§ 11. Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar zgodne z Umową.
- Reklamacje należy kierować w formie elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3. Kontaktu ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie w jakiej została złożona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać opis wady Towaru, datę jej powstania oraz żądanie Kupującego.
- Kupujący zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Towaru na własny koszt. W przypadku uwzględnienia reklamacji koszty wysyłki są zwracane.
- Zaleca się sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera i jeżeli zostaną stwierdzone braki lub uszkodzenia Towaru należy sporządzić protokół szkody, który będzie podstawą do rozpatrzenia reklamacji.
- Do reklamowanego Towaru należy dołączyć dowód zakupu lub jego kopię.
- Sprzedawca informuje Konsumenta iż w przypadku niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
-
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
- internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia: - mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
-
- Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.
- Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
- Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/
§ 12. Prawa własności intelektualnej
-
Treści cyfrowe, dostępne na stronach Sklepu, produkty w tym także projekty graficzne, mogą stanowić utwory wedle ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83) o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
§ 13. Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu jest Sprzedawca .
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu.
§ 14. Postanowienia końcowe
- Sprzedawca a tym samym Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia, jego opóźnienie w dostawie wynikające z podania przez Klienta niepełnego lub błędnego adresu dostawy a także braku podania danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w w/w przypadku t.j. w § 14 ust.1 niniejszego Regulaminu, jednocześnie Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu weryfikacji prawdziwości podanych danych.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, przerwy oraz funkcjonowanie Sklepu spowodowane siłą wyższą, działaniem osób trzecich lub brakiem kompatybilności Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w momencie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej niż po 7 dniach od ich ogłoszenia. Zamówienia składane przed wejściem w życie w/w zmian, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 08.07.2024 roku.
Wzór formularza odstąpienia od umowy: Formularz odstąpienia od umowy - PDF